loading...

سایت تفریحی پاپافان

سالم نگه داشتن پوست با رژیم مناسب سالم نگه داشتن پوست با رژیم مناسب,سلامت پوست,سالم نگه داشتن پوست,پوست سالم,سالم بودن,سلامتی,

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
درآمد تضمینی اگه پولی دریافت نکنید با من 0 206 pdndr
عکس های جدید و بسیار زیبای عاشقانه ی سال 2014 |عکس های ولنتاین 1392 3 2787 windows
عشقولانه ترین داستان به نام شرط عشق 4 2854 khanevadehh
پیشنهاد برای سایت 5 1889 khanevadehh
جوك هاي زيبا و خواندني 3 1793 khanevadehh
اگر هنوز نیمه گمشده خود را پیدا نکرده اید نگران نباشید! 2 1477 khanevadehh
اس ام اس سرکاری ماه رمضان 3 1887 khanevadehh
دانلود آهنگ جدید علیرضا قرایی منش بنام نیستی ببینی 1 1168 khanevadehh
اهنگهای مورد علاقت 8 2793 khanevadehh
اس ام اس پ نه پ 16 4495 khanevadehh
درگیری لفظی امیر تتلو با بهنوش بختیاری بر سر چه بود؟ 2 1569 khanevadehh
جمله جالب و معروف رضا عطاران در مورد زن ها 2 1692 khanevadehh
عکس و والپیپر کیانوش رستمی 6 2691 khanevadehh
فال روزانه یکشنبه 30 فروردین ماه 1394 1 1228 khanevadehh
چگونه می توان شرکت ثبت کرد 2 1548 khanevadehh
تن ماهی را با تخم مرغ نخورید... 2 1490 khanevadehh
دانلود کتاب های درسی از اول ابتدایی تا دانشگاه 3 1625 khanevadehh
عکس هایی از جدیدترین مدل موهای های لایت 1 1393 khanevadehh
ثبت شرکت ها چیست و اینکه چرا شرکت ثبت می کنیم 0 1038 farid332
چه شرکتی ثبت کنیم که بیشترین نفع را از ان ببریم 0 1012 company101

سالم نگه داشتن پوست با رژیم مناسب

mrzarhoon بازدید : 1655 دوشنبه 25 فروردين 1393 نظرات ()

سالم نگه داشتن پوست با رژیم مناسب


سالم نگه داشتن پوست با رژیم مناسب

تعادل و تنوع

امروزه رعایت یک رژیم متعادل در همه جا توصیه می شود. ولی واقعاً یک رژیم متعادل چگونه است؟ منظور متخصصان تغذیه از رعایت یک رژیم متعادل، دریافت کافی کلیه مواد مغذی مورد نیاز است تا فرد دچار سوء تغذیه پروتئین و کمبود ویتامین و املاح نشود. اجرای چنین برنامه ای نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد، خصوصاً کسانی که علاقه زیادی به مصرف غذای بیرون از منزل را دارند، ایفا می کند. البته به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانیم با مواد غذایی طبیعی از فرایند پیری جلوگیری کنیم، لازم است یک سری مواد غذایی را بیش از مقدار مورد نیاز مصرف  کنیم.

استفاده از هرم غذایی و برنامه راهنمای روزانه غذا (Daily Food Guide) یک شیوه آسان و قابل درک برای اطمینان از مصرف یک رژیم متعادل است.

- ۶ تا ۱۱ واحد از نان و غلات

- ۳ تا ۵ واحد از سبزیجات

- ۲ تا ۴ واحد از میوه ها

- ۲ تا ۳ واحد از گوشت یا جانشین هایش (ماهی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و دانه ها)

- ۲ واحد از شیر و محصولات لبنی

برای اینکه مطمئن باشیم کلیه مواد مغذی در حد نیاز تامین شده اند بهتر است در هر گروه غذایی از مواد متنوعی استفاده کنیم.

میوه ها و سبزیجات

حتماً از قدیمی ترها شنیده اید که مصرف مواد غذایی تازه کلید جوانی است. اکنون این مساله از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است. میوه و سبزی تازه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند زیرا محتوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. بسیاری از رنگدانه های شیمیایی۱ که در میوه ها و سبزی ها موجودند خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند. این آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از تخریب سلولی می شوند . بدین صورت که رادیکال های آزاد موجود در بدن خصوصاً در منطقه پوست را که در تماس با محیط اطراف است، فلج کرده و جلوی عملکرد تخریبی آنها را می گیرند. برای اطمینان از وجود آنتی اکسیدان کافی در میوه و سبزی، آنها بصورت خام و تازه ( یا نیم پز ) مصرف کنید، چون حرارت و نگهداری در یخچال و فریزر محتوای آنتی اکسیدانی آنها را کاهش می دهد.

مایعات

پوستی که رطوبت کافی  داشته باشد کمتر چروک می شود، پس با مصرف مقدار زیادی آب در طی روز، آب مورد نیاز برای تعریق پوست را فراهم کنید تا خشک نشود. متخصصان توصیه می کنند که ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. قهوه و نوشابه منابع خوبی برای تامین مایعات نیستند زیرا حاوی کافئین هستند که یک ماده دیورتیک ( ادرار آور ) است و موجب دفع آب بصورت ادرار می شود. نکته دیگر اینکه ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب آب زیادی ننوشید زیرا ممکن است موجب افزایش ورم صبحگاهی و کشیدگی بیش از اندازه پوست شد.

کالری مصرفی

غیر از سوختن پوست زیر آفتاب ظهر،اضافه و کم کردن وزن به سرعت پوست را چروک می کند، زیرا با افزایش چربی بدن پوست کش آمده و با لاغر شدن، چربی بدن تحلیل می رود و پوست جمع شده ، چروک می خورد. البته میزان جمع شدن پوست به سن فرد ( هر چه سن بالاتر باشد احتمال چروک شدن بیشتر است )، ژنتیک و دیگرعوامل موثر مثل نوع رژیم بستگی دارد. پس مراقب کالری مصرفی تان باشید تا دچار اضافه وزن نشوید و اگر قصد کاهش وزن دارید ، حتماً زیر نظر متخصص تغذیه رژیم بگیرید زیرا اضافه و کم کردن مرتب وزن، نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن مضر است.

پخت غذا

شیوه کلی پخت غذا استفاده از حرارت است و همانطوری که می دانید و کلیه شیمی دان ها گفته اند افزایش حرارت موجب تغییر محتوایی در مواد غذایی می شود. این به چه معنی است؟

بدین معنا است که هر دفعه گرم کردن غذا، فرایندهای تخریبی اکسیداسیون به سرعت بالا می رود؛ به عبارت دیگر حرارت، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در غذا را کاهش و رادیکال های آزاد را افزایش می دهد. در نتیجه آنتی اکسیدان کمتر و رادیکال آزاد بیشتری دریافت می کنیم که عامل اصلی پیری پوست است. ولی نخوردن غذای پخته هم اشتباه است و نباید مصرف غذاهای پخته شده را قطع کنید تا از اثرات مخرب آن مصون باشید.

باید مدت زمان پخت مواد غذایی را کاهش دهید و از سرخ کردن زیاد غذاها و پختن آنها با مقادیر فراوان روغن و چربی بپرهیزید.  بهترین روش پخت، پختن غذا با مواد غذایی کاملاً تازه در مدت کم و مصرف سریع آن است.

سالم نگه داشتن پوست با رژیم مناسب

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر چه نوع مطالبی در سایت قرار بگیرد؟





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1699
  • کل نظرات : 476
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 919
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 171
  • بازدید امروز : 1,037
  • باردید دیروز : 4,131
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 8,723
  • بازدید ماه : 99,451
  • بازدید سال : 807,838
  • بازدید کلی : 6,424,536